Ledenvoordeel

Online zelfhulp: Slaapproblemen

afbeelding vrouw met slaap
Gratis voor IZZ-leden

Slaap jij vaak slecht? Online zelfhulp van Mirro over slaapproblemen biedt tips en oefeningen om een goede nachtrust te bevorderen. Deze module helpt om manieren waarop je in de goede slaapmodus kunt komen te oefenen en verstorende factoren aan te pakken. De onderwerpen die worden behandeld zijn onder andere: ontspanning, piekeren en je dagelijkse ritme.

Onderwerpen die in de module aan de orde komen zijn:

  • Hoe slaap jij: slaap is iets heel individueels, de ene persoon heeft meer slaap nodig dan de ander. Daarnaast kan de hoeveelheid slaap die je nodig hebt met de leeftijd veranderen.
  • Piekeren: slecht slapen gaat vaak samen met piekeren en negatieve gedachten.
  • Dagelijks ritme: regelmaat en stabiliteit in je slaapritme zijn belangrijk voor een goede nachtrust. Dat geldt ook voor het vermijden van stimulerende activiteiten en voedingsstoffen vlak voor het slapen.
  • Ontspanning: stress en spanning hebben een negatieve invloed op slaap. Om dit tegen te gaan, is ontspanning het sleutelwoord.

Voordat je met de module start, worden er eerst 8 vragen aan je gesteld. Uit het resultaat (direct zichtbaar) wordt een advies gegeven welke trainingen/modules op dit moment het beste aansluiten. 

Log in om gebruik te maken van dit ledenvoordeel

Inloggen